• Gwarancja de minimis

    Gwarancja de minimis

    Gwarancje przeznaczone są dla Klientów z sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którymi mogą być objęte nowe oraz istniejące kredyty obrotowe lub inwestycyjne.

    Dlaczego warto?

    dostęp do kredytu gdy kredytobiorca nie dysponuje odpowiednim zabezpieczeniem kredytu

    oszczędność czasu – wszystkie formalności związane z udzieleniem gwarancji i kredytu realizowane są przez Bank

    elastyczność w zakresie dysponowania własnym majątkiem (w części objętej gwarancją kredytobiorca nie musi go zastawiać ani na rzecz Banku, ani na rzecz BGK)

    Przydatne informacje

    Kto może skorzytać z gwarancji de minimis?

    Gwarancja de minimis jest to jedna z form pomocy de minimis udzielana w ramach dopuszczalnej pomocy publicznej na zabezpieczenie spłaty kredytu obrotowego lub inwestycyjnego dla mikro-, małego lub średniego przedsiębiorcy (MŚP). Gwarancja de minimis, nie stanowi dotacji pieniężnej i nie wiąże się bezpośrednio z przekazaniem środków finansowych przedsiębiorcy, nie rodzi żadnych skutków podatkowych.

    Jakie kredyty mogą być objęte gwarancją?

    Kredyty obrotowe i inwestycyjne.

    Zakres gwarancji

    Gwarancja zabezpiecza 60% kwoty udzielonego kredytu.

    W związku z ograniczaniem negatywnych skutków pandemii COVID-19 oraz konfliktu zbrojnego na terytorium Ukrainy do 31.12.2022 r. gwarancja zabezpiecza 80% kwoty kredytu.

    Maksymalna kwota gwarancji

    Maksymalna wysokość gwarancji uzależniona jest od wielkości pomocy de minimis, którą otrzymał Kredytobiorca. Łączna wartość pomocy de minimis przyznana jednemu Kredytobiorcy nie może przekroczyć 200 000 EUR (dla podmiotu działającego w sektorze transportu drogowego 100 tys. EUR).

    Jednostkowa kwota gwarancji nie może przekroczyć 3,5 mln zł z zastrzeżeniem, że zależna jest ona od wielkości pomocy de minimis jaką otrzymał przedsiębiorca w bieżącym roku podatkowym i dwóch poprzedzających go latach podatkowych.

    W związku ze zmianami wprowadzonymi w celu ograniczenia skutków pandemii COVID-19, w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r. maksymalna kwota gwarancji może wynieść: 1,5 mln EUR dla gwarancji do 5 lat i 750 tys. EUR dla gwarancji powyżej 5 lat, jeżeli nie zostaną przekroczone maksymalne pułapy pomocy de minimis.

    Maksymalny okres gwarancji

    Gwarancja udzielana jest maksymalnie:

    • na okres 27 miesięcy – dla kredytów obrotowych
    • na okres 99 miesięcy – dla kredytów inwestycyjnych

    W związku ze zmianami wprowadzonymi w celu ograniczenia skutków pandemii COVID-19, w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r. gwarancja udzielana jest maksymalnie:

    • na okres 75 miesięcy – dla kredytów obrotowych
    • na okres 120 miesięcy – dla kredytów inwestycyjnych
    Jaki jest koszt gwarancji?

    Stawka prowizji za udzieloną gwarancję wynosi 0,5% kwoty gwarancji w stosunku rocznym (0% kwoty gwarancji dla prowizji przypadających do zapłaty w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r.)

    Aby dowiedzieć się więcej prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy. Zachęcamy do wypełnienia formularza kontaktowego w celu kontaktu z naszą doświadczoną kadrą. Zapraszamy również do naszych placówek.

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie

    Centrala Banku
    ul. Szkolna 52, 18-220 Czyżew
    86 275 50 05

    Oddział w Bogutach
    ul. Aleja Jana Pawła II 55, 07-325 Boguty-Pianki
    86 277 50 77

    Punkt Obsługi Klienta
    ul. Duży Rynek 4, 18-220 Czyżew
    86 275 59 28
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zastrzeżenia kart dla Klientów 

    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt wg taryfy operatora)

    Reklamacje

    W Banku Spółdzielczym w Czyżewie zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytasz TUTAJ.

    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie z siedzibą w Czyżewie przy ul. Szkolnej 52, 18-220 Czyżew, wpisany przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000153001, NIP: 723-11-37-843, REGON: 000494433, BIC CODE (SWIFT): POLUPLPR.