• Inwestując pieniądze miej zawsze ograniczone zaufanie!

    Inwestując pieniądze miej zawsze ograniczone zaufanie!

    W ostatnim czasie w sieci oraz na portalach społecznościowych zauważyć można wzmożoną działalność oszustów oferujących pozornie korzystne i atrakcyjne inwestycje gwarantujące wysoki zysk w krótkim czasie. Propozycje dotyczą najczęściej ulokowania środków, np.: w kryptowaluty, Baltic Pipe, obligacje Skarbu Państwa, akcje Orlen, giełdę Forex, giełdy zagraniczne, złoto inwestycyjne czy też inne nietypowe przedmioty reklamowane jako długoterminowa inwestycja.  Oszustwo inwestycyjne również może mieć miejsce, kiedy ktoś kontaktuje się z Tobą telefonicznie, e-mailem lub przez media społecznościowe i oferuje szansę zainwestowania w „jedyną w swoim rodzaju okazję”. Oszuści brzmią wiarygodnie i mają wiedzę, która może uśpić Twoją czujność, np. operują liczbami czy prognozami zysków. Do kontaktu ze swoimi ofiarami często wykorzystują zhakowane i przejęte konta na komunikatorach internetowych, dzięki czemu w komunikacji mogą się podszywać pod znajomych swoich ofiar.

    Jak nie dać się oszukać?

    • nie klikaj w link zawarty w wiadomości w komunikatorze internetowym, w email lub w SMS
    • zachowaj ostrożność, nie daj się ponieść emocjom i atrakcyjnie brzmiącym ofertom
    • zweryfikuj osobę dzwoniącą w rejestrze podmiotów prowadzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego i sprawdź, czy nie znajduje się on na liście ostrzeżeń publicznych; zachowaj szczególną ostrożność jeżeli oferta wydaje się wyjątkowo atrakcyjna oraz gdy zyski są nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do innych ofert inwestycyjnych lub gdy te atrakcyjne zyski są wręcz obiecywane lub gwarantowane.
    • nie przelewaj, nie wypłacaj gotówki na ten cel i nie kupuj żadnych wartości czy przedmiotów inwestycyjnych, bez dogłębnej analizy i weryfikacji proponowanej inwestycji czy konsultacji z bliską i zaufaną osobą; nie działaj pod wpływem impulsu, chwilowych emocji czy nacisków innych osób (pamiętaj, że pośpiech jest złym doradcą)
    • nie ufaj prośbom od znajomego, który za pośrednictwem mediów społecznościowych prosi o pieniądze lub kod BLIK; najpewniej doszło do włamania na jego profil; skontaktuj się z nim innym kanałem (np: kontakt telefoniczny, a nie poprzez komunikator internetowy) w celu zweryfikowania prośby o przesłanie przelewu
    • nie udostępniaj nikomu swoich danych osobowych takich jak numer PESEL, numer dowodu, danych do logowania (login, hasło), kodów autoryzacyjnych, czy też zdjęcia lub skanu dokumentu
    • nie podawaj nikomu danych karty (zdjęcie lub skan karty, numer, CVV/CVC, data ważności, kod PIN itp.)
    • nie podawaj nikomu kodów BLIK, ani kodów autoryzacyjnych
    • czytaj uważnie treść powiadomień autoryzacyjnych otrzymywanych w SMS lub aplikacji mobilnej
    • nie instaluj na swoich urządzeniach nieznanych aplikacji (szczególnie pod wpływem rozmowy z rzekomym doradcą inwestycyjnym, maklerem, brokerem, pracownikiem banku czy policjantem), gdyż mogą być to aplikacje służące do podłączenia pulpitu zdalnego czyli dające obcej osobie wgląd i pełną kontrolę nad Twoim urządzeniem; prawdziwy pracownik Banku nigdy nie będzie namawiał do instalacji dodatkowego oprogramowania na Twoim telefonie czy komputerze
    • jeśli w ramach proponowanej „inwestycji” otrzymasz pieniądze od nieznanego nadawcy, nie wypłacaj ich i nie przekazuj tych środków dalej – mogą one pochodzić z przestępstwa (np.: od innej oszukanej osoby)
    • jeśli masz podejrzenie, że rozmawiasz z oszustem, skontaktuj się z niezwłocznie z Bankiem pod numerem (86) 275 50 05 lub osobiście w dowolnej placówce Banku
    • korzystaj z usługi weryfikacji tożsamości pracownika przy pomocy oferowanej przez Bank aplikacji mobilnej (szczegóły tego rozwiązania opisane są TUTAJ – oszuści nie mają dostępu do tego rozwiązania
    • jeśli zostałeś oszukany niezwłocznie zgłoś sprawę na Policję

    Pamiętaj! Przy inwestowaniu pieniędzy zawsze stosuj metodę ograniczonego zaufania!

    Aby dowiedzieć się więcej prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy. Zachęcamy do wypełnienia formularza kontaktowego w celu kontaktu z naszą doświadczoną kadrą. Zapraszamy również do naszych placówek.

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie

    Centrala Banku
    ul. Szkolna 52, 18-220 Czyżew
    86 275 50 05

    Oddział w Bogutach
    ul. Aleja Jana Pawła II 55, 07-325 Boguty-Pianki
    86 277 50 77

    Punkt Obsługi Klienta
    ul. Duży Rynek 4, 18-220 Czyżew
    86 275 59 28
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zastrzeżenia kart dla Klientów 

    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt wg taryfy operatora)

    Reklamacje

    W Banku Spółdzielczym w Czyżewie zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytasz TUTAJ.

    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie z siedzibą w Czyżewie przy ul. Szkolnej 52, 18-220 Czyżew, wpisany przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000153001, NIP: 723-11-37-843, REGON: 000494433, BIC CODE (SWIFT): POLUPLPR.